niedziela, 27 grudnia 2009

Egzaminy w Bushi-no Nasake Dojo

22 grudnia w naszym Dojo odbyły się egzaminy na stopnie uczniowskie "kyu".
Pierwsza grupa, która została przeegzaminowana to dzieci.
Większość z nich przystąpiła do swojego pierwszego egzaminu na 10 kyu.




Ujęcie po treningu

Młodzi adepci aikido przystąpili także do egzaminów na wyższe stopnie:
9 kyu, 8 kyu i dwóch najstarszych stopniem chłopców zdało egzamin na 7 kyu.
Egzaminy na aikido odbywają się 3 razy do roku (marzec, czerwiec i grudzień).
Jest to niewątpliwie sprawdzian umiejętności moich uczniów, ale i egzamin dla mnie. Nie tylko zdający mają tremę przedegzaminacyjną, ja też zawsze przeżywam ich zmagania.
Dlaczego?
Jestem ich nauczycielem i wszystko co oni pokazują na egzaminach jest tym, czego ja ich nauczyłem.
Odwzorowują moje ruchy, moje nawyki, "moje aikido", są moją kopią :-)
Obserwując i egzaminując ich techniki jestem zawsze dumny z moich uczniów.
To dla mnie prawdziwy zaszczyt być ich sensei.
Największym zaszczytem i ogromną frajdą jest przekazywanie mojej wiedzy.
Wiedzy, którą ja chłonąłem od mojego sensei, a on od swojego :-)






Drugi trening i kolejne egzaminy.
W tej grupie do egzaminu przystąpił tylko jeden uczeń.
Zdał egzamin na 4 kyu.
(dorośli rozpoczynają wędrówkę po szczeblach aikido od 7 kyu)







Trzeci trening dla grupy początkującej i ostatnie egzaminy w tym dniu.
5 osób zdawało swój pierwszy egzamin na 7 kyu, jedna osoba na 6 kyu, jedna na 5 kyu i jedna na 4 kyu (choć powinna zdawać swój egzamin w poprzedniej grupie)





Podsumowując.
Egzaminy to dla mnie pokaz umiejętności moich adeptów.
Tak naprawdę na egzamin pracują cały czas, na każdym treningu. Pracują na to swoją postawą, zaangażowaniem i chęcią poznania tej pięknej sztuki walki.
Jestem szczęśliwym człowiekiem mogąc przekazywać moją wiedzę na ten temat.
Jestem nieszczęśliwy, gdy brakuje czasem aikido w moim życiu.





Jak to często bywa po egzaminach udajemy się świętować nowe stopnie.
Impreza jest przewidziana dla dorosłych uczestników :-)







Gratuluję wszystkim moim uczniom i dziękuję za to, że jesteście.
Bushi-no Nasake Dojo to klub aikido, który tworzą wszyscy jego członkowie.
Gdyby nie Wy, nie byłoby takiego klubu.



P.S.
Turbodymomen jest na rynku od kilku miesięcy.
Bushi-no Nasake Dojo zawstydziło Turbodymomena.
Jest na rynku od 5 lat!
:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz